Market Research a company producer of jams whit regional product flavors cd. Delicias, Chihuahua

Authors

  • José Eduardo Magaña Magaña Ministerio de comercio exterior http://www.aacue.go.cr/comercio/sectoriales/documentos/Sectorial_jaleas%20y %20mermeladas_version_14_agosto.pdf Grupo Herdez (2007). (www.inversionistasgrupoherdez.com) página de Internet consultada Noviembre 2011. Secretaria de Economía (2009). www.economia.gob.mx página de Internet consultada en Octubre 2011) Instituto nacional de investigación Forestal, Agrícola y Pecuarias (inifap). (www.inifap.gob.mx Página de Internet consultada Noviembre 2011. Licón V. I. 2009. Estudio de Caso: Formulación y Evaluación de un proyecto para instalar 3ha de Invernadero para producir Fresa. Cd. Delicias, Chihuahua, México: Universidad Autónoma de Chihuahua, Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales. https://doi.org/10.20937/rica.2017.33.01.08 Malhotra, N. K. 2004. Investigación de Mercados, un Enfoque Aplicado, 4° edición. Estado de México, México.: Ed. Pearson Educación. Guías empresariales (contactopyme.gob.mx) pagina de Internet consultada Octubreb2011.
  • Lidia Jiménez Salamanca Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales de la Universidad Autónoma de Chihuahua
  • Víctor Hugo Villarreal Ramírez Facultad de Ciencias Agrotecnológicas. Universidad Autónoma de Chihuahua
  • Lorena Patricia Licón Trillo Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales de la Universidad Autónoma de Chihuahua
  • Javier Núñez López Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales de la Universidad Autónoma de Chihuahua

DOI:

https://doi.org/10.47808/revistabioagro.v2i1.309

Keywords:

Market Research, Jams, Flavors, Preferences, Method

Abstract

This market study was conducted in Ciudad Delicias, Chihuahua to measure market attractiveness of different flavors jams that are regional products such as tomatoes, peppers, onions and sweet potatoes. In the region there is not a company that is engaged in the manufacture and sale of homemade jams with traditional flavors. Market information obtained was about the tastes and preferences of new flavors of jam and measure the potential of this market. We used market research methodology by Naresh Malhotra (2008). The sample size was 120 questionnaires dare determined the confidence interval method. We used the territorial mapping method to apply the questionnaires. The study unit was the family middle and working class. The main results obtained were producing the flavors of tomato and potato leaving out the chili and onion jam, consumers preferred the 250 grams and the glass container, therefore the company was recommended to start as micro covering potential markets and placing them in places where consumers prefer to purchase this product to meet potential customers.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ministerio de comercio exterior http://www.aacue.go.cr/comercio/sectoriales/documentos/Sectorial_jaleas%20y %20mermeladas_version_14_agosto.pdf

Grupo Herdez (2007). (www.inversionistasgrupoherdez.com) página de Internet consultada Noviembre 2011.

Secretaria de Economía (2009). www.economia.gob.mx página de Internet consultada en Octubre 2011)

Instituto nacional de investigación Forestal, Agrícola y Pecuarias (inifap). (www.inifap.gob.mx Página de Internet consultada Noviembre 2011.

Licón V. I. 2009. Estudio de Caso: Formulación y Evaluación de un proyecto para instalar 3ha de Invernadero para producir Fresa. Cd. Delicias, Chihuahua, México: Universidad Autónoma de Chihuahua, Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales.

https://doi.org/10.20937/rica.2017.33.01.08

Malhotra, N. K. 2004. Investigación de Mercados, un Enfoque Aplicado, 4° edición. Estado de México, México.: Ed. Pearson Educación.

Guías empresariales (contactopyme.gob.mx) pagina de Internet consultada Octubreb2011.

Published

2014-07-18

How to Cite

Magaña Magaña, J. E., Jiménez Salamanca, L., Villarreal Ramírez, V. H., Licón Trillo, L. P., & Núñez López, J. (2014). Market Research a company producer of jams whit regional product flavors cd. Delicias, Chihuahua. Revista Biológico Agropecuaria Tuxpan, 2(1), 303–314. https://doi.org/10.47808/revistabioagro.v2i1.309

Issue

Section

Original Research Papers

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4