Market study for organic food supplements in Delicias, Chihuahua

Authors

  • Luisa Patricia Uranga Valencia Universidad Autónoma de Chihuahua, Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales. Km. 2.5 carretera a Rosales, Poniente, 33000 Delicias, Chihuahua.,Universidad Autónoma de Chihuahua, Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales. Km. 2.5 carretera a Rosales, Poniente, 33000 Delicias, Chihuahua.
  • Víctor Hugo Villarreal Ramírez Universidad Autónoma de Chihuahua, Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales. Km. 2.5 carretera a Rosales, Poniente, 33000 Delicias, Chihuahua
  • María Guadalupe Macías López Universidad Autónoma de Chihuahua, Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales. Km. 2.5 carretera a Rosales, Poniente, 33000 Delicias, Chihuahua.
  • Fabiola Ortega Montes Universidad Autónoma de Chihuahua, Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales. Km. 2.5 carretera a Rosales, Poniente, 33000 Delicias, Chihuahua.
  • Marina Imelda Terrazas Gómez Universidad Autónoma de Chihuahua, Facultad de Ciencias Agrícolas y Forestales. Km. 2.5 carretera a Rosales, Poniente, 33000 Delicias, Chihuahua.

DOI:

https://doi.org/10.47808/revistabioagro.v9i1.338

Keywords:

Health, marketing, agricultural products, obesity, nutrition

Abstract

The objective of this research was to carry out a market study for the food supplement created organically by the company Productos Alimenticios de Delicias S.A de C.V. (PADSA), in the city of Delicias Chihuahua; which focused on interviewing 96 people who were randomly intercepted in different parts of the city, in order to know the consumption of these products since it covers various sectors of the population. Concluding that 55% of the interviewees do know about nutritional supplements, but of the total sample, only 9% of them consume any and 44% use them for weight loss purposes; Therefore, it is considered that the product could be viable within the population if a good advertising campaign is carried out, since only 6% of those interviewed know the product, but 80% of those interviewed would be willing to consume it.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alianza Latinoamericana de Nutrición Responsable (ALANUR). (2020). Incremento en la venta de suplementos a causa del coronavirus. Consultado en internet el 6 de oct del 2020 en: https://alanurla.org/incremento-en-las-ventas-de-suplementos-a-causa-del-coronavirus/

Castellanos Jankiewicz, A. K. y Castellanos Ruelas, A. F. (2020). Suplementos alimenticios: entre la necesidad y el consumismo. Ciencia 71 (3): 7-12.

COFEPRIS (2016), ¿Qué son los suplementos alimenticios? Disponible en: https://www.gob.mx/cofepris/acciones-y-programas/suplementos-alimenticios-62063, consultado el 22 de mayo de 2020.

Encuesta Nacional de Salud y Nutrición (ENSANUT) (2018). Encuesta Nacional de Salud y Nutrición (ENSANUT-100K 2018), Disponible en: https://ensanut.insp.mx/encuestas/ensanut100k2018/documentos_analiticos.php.

https://doi.org/10.21149/10539

Euromonitor International. Consumo Health. (2015). Investigación de mercado.

International Food Policy Research Institute. (IFPRI). (2015). Instituto Internacional de Investigación sobre Políticas Alimentarias.

Martínez, Carlos. (2013). Hacia un consumidor responsable contra el sobrepeso y la obesidad. Diagnóstico, análisis y propuestas. Policy Brief, Distrito Federal:Central Ciudadano y Consumidor. Medianas Empresas como las grandes generadoras de empleo en México.

https://doi.org/10.21892/978-585547551.4

Naranjo Hernandez Y. (2016). La diabetes mellitus: un reto para la Salud Pública. Rev. Finlay 6 (1): Cienfuegos ene.-mar. 2016. Dsiponible en: http://scielo.sld.cu/pdf/rf/v6n1/rf01106.pdf

Productos Alimenticios Delicias S.A de C.V. (PADSA). (2017). Departamento de Recursos Humanos. L.A.E. Ruth Adriana Ochoa Rojas.

UNICEF México. (2016). Encuesta Nacional de Niños, Niñas y Mujeres 2015 – Encuesta de Indicadores Múltiples por Conglomerados 2015, Informe Final. Ciudad de México, México: Instituto Nacional de Salud Pública y UNICEF México.

https://doi.org/10.21149/12246

Published

2021-06-01

How to Cite

Uranga Valencia , L. P., Villarreal Ramírez, V. H., Macías López, M. G., Ortega Montes, F., & Terrazas Gómez, M. I. (2021). Market study for organic food supplements in Delicias, Chihuahua. Revista Biológico Agropecuaria Tuxpan, 9(1), 16–29. https://doi.org/10.47808/revistabioagro.v9i1.338

Issue

Section

Original Research Papers

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>